XXII Okręgowy Zjazd Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych
XXII Okręgowy Zjazd Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych
Protokół z XXII Okręgowego Zjazdu Sprawozdawczego Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych w dniu 16 marca 2013r.
XXII Zjazd delegatów SIPiP otworzyła Przewodnicząca SIPiP, mgr Maria Matusiak.
Nastąpiło powitanie przybyłych delegatów.
Po powitaniu, poczet sztandarowy w składzie: Zofia Cerzniewska, Ryszard Gawlik i Bożena Rasińska, wprowadzili Sztandar Szczecińskiej Izby Pielęgniarek i Położnych, delegaci odśpiewali Hymn Pielęgniarski.
Sztandar pozostał na sali obrad.
Zebrani delegaci przystąpili do wyborów komisji, które zapewniły płynny przebieg zjazdu.
Poprzez głosowanie powołano asesorów zjazdu.
Podano kandydatury następujących osób:
-
Adam Wzorek
-
Tadeusz Majchrzak
-
Jolanta Nowowiejska - Biegańska
-
Beata Jarońska
Delegaci na Zjazd jednogłośnie przyjęli skład asesorów. Oddano 138 głosów za Wybrano jednogłośnie skład Sekretariatu Zjazdu w osobach:
-
Elżbieta Wrona
-
Krystyna Kaziszko
Następnie powołano protokolantów Zjazdu w składzie:
-
Izabela Piasecka
-
Renata Pęciak
Powołano Przewodniczącą Zjazdu w osobie mgr Marii Smalec oraz Wiceprzewodniczące dr n.med. Joanna Woźnicką i mgr Alicję Skwarczyńską.
Po wyborach w.w składów prowadzenie Zjazdu prowadzi Prezydium Zjazdu. Na wniosek Przewodniczącej Prezydim Zjazdu Marii Smalec, przystąpiono do wyboru Komisji.
W jawnych wyborach powołano Komisję mandatową w składzie:
-
Sołowiej Sylwia
-
Grzegórzek Teresa
-
Kędzierska Grażyna
-
Szadziuk Wiesława
Oddano 138 głosów na kandydatów, przeciw 0, wstrzymało 0.
Następnie przyjęto w głosowniu jednogłośnym 138 za przyjęciem porządku obrad.
Przewodnicząca Komisji Mandatowej Teresa Gregórzek, po zapoznaniu i sprawdzeniu listy obecności przedstawiła zebranym delegatom: na uprawnionych do głosowania 198 delegatów, w XXII Zjeździe uczestniczy 134 delegatów, co stanowi 67% uprawnionych do głosowania.
Zjazd zostaje uznany za prawomocny i może podejmować uchwały.
Rozpoczęcie głosowania w sprawie powołania Komisji Uchwał i Wniosków XXII Zjazdu.
Przedstawiono kandydatów do składu komisji w osobach:
-
Fabiańska Marzena
-
Grochowska Danuta
-
Piątek Alicja
-
Stanisławska Marzanna
Głosowało 138 delegatów za, przeciw 0, wstrzymało się 0.
Jednogłośnie wybrano powyższ skład Komisji Uchwał i Wniosków XXII Zjazdu.
Po uprawomocnieniu się składów Komisj, głos zabrała Przewodnicząca SIPiP mgr Maria Matusiak.
Przedstawiła sprawozdanie z działalności Rady SIPiP za rok 2012.
2. Stanowi Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 1/VI/13 z dnia 16 marca 2013r.
Przewodnicząca Prezydium Zjazdu mgr Maria Smalec zwróciła się do delegatów o zabranie głosu i zadawanie pytań w sprawie sprawozdania. Pytań ze strony delegatów nie było, przystąpiono do głosowania za przyjęciem Sprawozdania.
Delegaci jednogłosnie przyjeli sprawozdanie: głosów za przyjęciem 138, przeciw 0, wstrzymało się 0.
Sprawozdanie z działalności Okręgowego Sądu Pielęgniarek I Położnych za okres
01.01.2012 – 31.12.2012r. przedstawiła zebranym delegatom Przewodnicząca OSPiP Ewa Kacprzak. Pytań ze strony delegatów nie było, przystąpiono do głosowania za przyjęciem Sprawozdania.
Delegaci jednogłosnie przyjeli sprawozdanie: głosów za przyjęciem 138, przeciw 0, wstrzymało się 0.
1. Stanowi Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 4/VI/13 z dnia 16 marca 2013r.
Sprawozdanie z działalności Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej
za okres od 01.012012 – 31.12.2012r. przedstawiła ORzOZ mgr Bożena Rasińska.
2. Stanowi Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 2/VI/13 z dnia 16 marca 2013r.
Delegaci jednogłosnie przyjeli sprawozdanie: głosów za przyjęciem 138, przeciw 0, wstrzymało się 0.
Sprawozdanie z działalności Okręgowej Komisji Rewizyjnej za okres 01.01.2012 – 31.12.2012r., przedstawiła zebranym delegatom Przewodniczaca OKR mgr Zofia Cerzniewska. Pytań ze strony delegatów nie było, przystąpiono do głosowania za przyjęciem Sprawozdania.
Delegaci jednogłosnie przyjeli sprawozdanie: głosów za przyjęciem 138, przeciw 0, wstrzymało się 0.
4. Stanowi Załącznik Nr 4 do uchwały Nr 6 /VI/13 z dnia 16 marca 2013r.
Przewodnicząca Zjazdu przedstawiła wyniki głosowań nad przyjęciem Uchwał z prac w.w Komisji, zatwierdzono je jednogłośnie.
Sprawozdanie z działalności Komisji ds. kształcenia za rok 2012, przedstawiła Anna Maria Król. Delegaci zostali też zapoznani ze zmianami w dofinansowaniu kształcenia podyplomowego przez SIPiP.
Specjalizacje nie finansowane ze środków unijnych - 1000zł, kursy kwalifikacyjne wzrost dofinansowania o100 zł, udział w konferencjach wzrost dofinansowania o 100 zł, studia nie finansowane ze środków unijnych, wzrost dofinansowania o 50zł. Kursy specjalistyczne zostają bez zmian.
Za przyjęciem głosowało 127 delegatów, 1 wstrzymała się od głosowania.
Poniższe sprawozdania Komisji problemowych działających przy SIPiP, delegaci XXII Zjazdu otrzymali w materiałach Zjazdowych na adres domowy z którymi się zapoznali.
załącznik nr 1do Sprawozdania z działalności Rady SIPiP za 2012r.( str.4)
-
Sprawozdanie z działalności Komisji ds.Biuletynu,
załącznik nr 1do Sprawozdania z działalności Rady SIPiP za 2012r.( str.5)
-
Sprawozdanie z działalności Komisji ds. Etyki Zawodowej,
załącznik nr 1do Sprawozdania z działalności Rady SIPiP za 2012r.( str.5 i 7)
-
Sprawozdanie z działalności Komisji ds. Jakości w Ochronie Zdrowia,
załącznik nr 1 do Sprawozdania z działalności Rady SIPiP za 2012r.( str.7 i 8)
-
Sprawozdanie z działalności Komisji ds. medycyny szkolnej,
-
Sprawozdanie z działalności Komisji ds. nadzoru nad indywidualnymi specjalistycznymi/grupowymi praktykami pielęgniarek i położnych, załącznik nr 1 do Sprawozdania z działalności Rady SIPiP za 2012r.(str.9)
-
Sprawozdanie z działalności Komisji ds. położnych,
-
Sprawozdanie z działalności Komisji ds.promowania środowiska zawodowego pielęgniarek i położnych,
-
Sprawozdanie z działalności Komisji skarg I wniosków za 2012r, Komisja rozpatrzyła cztery skargi w żadnej ze skarg nie stwierdzono winy pielęgniarki.
-
Sprawozdanie z działalności Komisji socjalnej za rok 2012. Do Komisji wpłyneło 48 wniosków, rozpatrzono pozytywnie 36, 12 negatywnie.
-
Sprawozdanie z działalności Komisji ds.szpitalnictwa za rok 2012, (str.13).
Delegaci XXII Zjazdu Sprawozdawczego SIPiP zatwierdzili jednogłośnie.
Zgodnie z przyjętym porządkiem obrad ogłoszono przerwę.
Po przerwie Przewodnicząca Zjazdu zwróciła się do Komisji Mandatowej o sprawdzenie ilości delegatów. Po przeliczeniu mandatów uprawniających do głosowania, ilość delegatów wynosiła 134, uprawnionych, 4 delegatów opuściło Zjazd. Kworum zachowane.
Następnie przedstawiono Sprawozdanie z wykonanego budżetu Szczecińskiej Izby Pielęgniarek I Położnych za rok 2012. Wykonanie budżetu przedstawiła mgr Gabriela Hofman, Skarbnik SIPiP.
Delegaci Zjazdu nie wnosili uwag. Zatwierdzono sprawozdanie finansowe Szczecińskiej Izby Pielęgniarek I Położnych.
7. Stanowi Załącznik Nr 1 do uchwały Nr 7/VI/13 z dnia 16 marca 2013r.
Przewodnicząca Komisji Uchwał I Wniosków Marzanna Stanisławska, odczytała treść przyjętych uchwał.
-
Uchwała nr 1/VI/2013 z 16 marca 2013 w sprawie przyjęcia porządku obrad na XXII
Zjeździe Sprawozdawczym SIPiP.
Komisji Mandatowej, Komisji Uchwał I Wniosków, Zjazdu na XXII Zjeździe Sprawozdawczym SIPiP.
-
Uchwała nr 2/VI/2013 z 16 marca 2013 w sprawie przyjęcia Regulaminu Zjazdu na XXII Zjeździe Sprawozdawczym SIPiP.
-
Uchwała nr 3/VI/2013 z 16 marca 2013 w sprawie powołania: Przewodniczącego Zjazdu, zastępców Przewodniczącego Zjazdu, Protokolantów oraz Asesorów.
Następnie odczytała w.w Uchwały w sprawie sprawozdania z działalności Rady SIPiP za rok 2012.nr 4
Sprawozdanie z działalności Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej za okres od 01.012012 – 31.12.2012, nr 5
Sprawozdanie z działalności Okręgowego Sądu Pielęgniarek I Położnych nr 6 Sprawozdanie z działalności Okręgowej Komisji Rewizyjnej nr 7
Przewodnicząca Komisji Uchwał I Wniosków Marzanna Stanisławska, odczytała Uchwałę nr 8/VI/2013 z 16 marca 2013 w sprawie przyjęcia Planu Finansowego na rok 2013
oraz uchwałę nr 9/VI/2013 z 16 marca 2013 w sprawie upoważnienia Rady SIPiP do dysponowania środkami finansowymi w ramach prowizorium budżetowego.
Za przyjęciem głosowało 128 delegatów.
Następnie Przewodnicząca Komisji Uchwał I Wniosków, odczytała wnioski, apele, które wnieśili delegaci zjazdu.
-
Mandat nr 90 - Maria Matusiak
Stanowisko nr 1
w sprawie implementacji Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej (ICNP) w Polsce – przyjęte jednogłośnie przez Delegatów Zjazdu.
Stanowisko nr 2
w sprawie nowelizacji zapisów minimalmnych norm zatrudnienia w podmiotach leczniczych - przyjęte jednogłośnie przez Delegatów Zjazdu
-
Mandat nr 3 Helena Gąsior
w sprawie interpelacji tzw. koszykowego – wśród delegatów wywiązała się dyskusja Marzanna Stanisławska zgłosiła wniosek o zamknięcie dyskusji, za wnioskiem głosowało 123 delegatów, przeciw 2, wstrzymało się 3.
w sprawie określenia minimalnej płacy dla pielęgniarek I położnych.
-
Mandat nr.166 Teresa Lempert
w sprawie tzw. turnusów zdrowotnych lub dopłat raz na dwa lata dla pielęgniarek i położnych.
Anna Maria Król wyjaśniła delegatom brak możliwości finansowania przez SIPiP takiej formy dofinansowania do turnusów zdrowotnych, czy pobytu w sanatorium.
Urszula Bąk w podjętej dyskusji zaproponowała urlopy zdrowotne.
Przystąpiono do głosowania :
za 4 delegatów, przeciw 57, wstrzymało się 57.
Głos zabrała Pani Przewodniczaca Maria Matusiak, która podziękowała Delegatom za sprawny przebieg obrad, złożyła życzenia świateczne I dokonała zamknięcia Zjazdu.
Zjazd zakończył się zgodnie z porządkiem obrad.
Protokołowała
mgr Renata Peciak
Podjęto ogółem :
9 Uchwał, 2 Apele i 3 Stanowiska, poniżej ich treść:
Uchwała nr 1 w sprawie przyjęcia porządku obrad - czytaj
Załączniki nr 1 do uchwały nr 1 - czytaj
Uchwała nr 2 w sprawie zatwierdzenia Regulaminów Zjazdu - czytaj
Załączniki nr 1 do uchwały nr 2 - czytaj
Uchwała nr 3 w sprawie sprawie powołania Komisji Zjazdowych - czytaj
Załącznik nr 1 do uchwały nr 3 - czytaj
Uchwała nr 4 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania Okręgowej Rady za rok 2012 - czytaj
Załącznik nr 1 do uchwały nr 4 - czytaj
Uchwała nr 5 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej za rok 2012 - czytaj
Załącznik nr 1 do uchwały nr 5 - czytaj
Uchwała nr 6 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Okręgowego Sądu za rok 2012 - czytaj
Załącznik nr 1 do uchwały nr 6 - czytaj
Uchwała nr 7 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z działalności Okręowej Komisji Rewizyjnej za rok 2012 - czytaj
Załącznik nr 1 do uchwały nr 7 - czytaj
Uchwała nr 8 w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za rok 2012 - czytaj
Załącznik nr 1 do uchwały nr 8 - czytaj
Uchwała nr 9 w sprawie uchwalenia budżetu SIPiP na rok 2013 - czytaj
Załącznik nr 1 do uchwały nr 9 - czytaj
Uchwała nr 10 w sprawie upoważnienia Rady SIPiP do dysponowania środkami finansowymi w ramach prowizorium budżetowego - czytaj
Apel nr 1 do Ministra Zdrowia, Prezesa NFZ, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych wprowadzenia do treści rozporządzeń Ministra Zdrowia tzw. koszykowych oraz Zarządzeń Prezesa NFZ kryteriów: norm zatrudnienia oraz kryteriów kwalifikacyjnych pielęgniarek i położnych (minimalne kwalifikacje oraz obligatoryjnie wyższy poziom kwalifikacji) do warunków kontraktowania świadczeń zdrowotnych realizowanych w ramach środków publicznych i zróżnicowania wartości jednostek rozliczeniowych świadczeń zdrowotnych w zależności od poziomu kwalifikacji pielęgniarek i położnych - czytaj
Apel nr 2 do NRPiP w sprawie poparcia działań Komisji ds. kontraktowania świadczeń działajacej przy Naczelnej Radzie Pielęgniarek i Położnych - czytaj
Stanowisko nr 1 skierowane do Ministra Zdrowia, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych w sprawie implementacji Międzynarodowej Klasyfikacji Praktyki Pielęgniarskiej (ICNP) do praktyki w Polsce - czytaj
Stanowisko nr 2 skierowane do Ministra Zdrowia, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych w sprawie nowelizacji zapisów w treści rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie sposobu ustalania minimalnych norm zatrudnienia pielęgniarek i położnych w podmiotach leczniczych niebędących przedsiębiorcami - czytaj
Stanowisko nr 3 skierowane do Ministra Zdrowia, Ministerstwa Finansów, Przewodniczących klubów parlamentarnych, Naczelnej Rady Pielęgniarek i Położnych w sprawie określenia minimalnej płacy dla pielęgniarek i położnych - czytaj
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | dr n.med. Marzanna Stanisławska | 16-08-2013 12:49 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 16-08-2013 | |
Ostatnia aktualizacja: | dr n.med. Marzanna Stanisławska | 16-08-2013 12:50 |